צעד אחד קודם, האם יש לכם הגדרת תפקיד כתובה וברורה או שזה רק בראש שלכם?
במידה ועוד לא כתבתם את הגדרת התפקיד, מאוד ממליץ להתחיל בזה.
תופתעו לראות כיצד מודעת הדרושים תהיה ברורה יותר ומשם תהליך הגיוס טוב יותר.
ועכשיו כמה כלים פרקטיים לגיוס אנשי ונשות צוות.
1. גיוס עובדים זו נקודת מכירה לכל דבר. חשוב שמודעת הפרסום תהיה מעוצבת ומושכת את העין. חישבו על זה כאילו פרסמתם את העסק שלכם לגיוס לקוחות חדשים.
2. התחילו את הפרסום במעגל הלקוחות הפעילים. מי שכבר מקבל מאיתנו שירות ככל הנראה גם מרוצה ויכול להיות שגריר מצוין בטח גם כאיש/אשת צוות.
3. ערוץ פרסום נוסף כדאי שיהיה במדיות האישיות שלכם. לרוב אנשים שעוקבים אחרינו יפרגנו או לפחות יספרו לאחרים.
4. ערוצי הפרסום של המודעה חייבים להיות דיגיטליים - אתרי דרושים למיניהם. וגם מקומיים -
5. מודעה מודפסת בבית העסק - תופתעו לראות עד כמה מודעה מעוצבת המודפסת אצלכם בעסק עם קוד לסריקה על גבי המודעה בה ניתן להשאיר פרטים מביא פניות.
6. אנשי הצוות - אנחנו מניחים שאנשי הצוות שלנו נהנים לבוא לעבודה, ולכן, המלצתי היא לבקש מהם לפרסום במדיות שלהם. אפשר גם לתמרץ אותם בשובר מתנה על גיוס מוצלח.
7.תהיו זמינים לקבל קורות חיים - ולטפל בהם במהירות כאילו הם מתעניין חדש בעסק שלנו. זיכרו, מועמדים לתפקידים לרוב שולחים קורות חיים למספר רב של מקומות. וכל הקודם זוכה!
8. תכבדו ותמצו תהליך גיוס עם כל מועמד/ת - קיבלתם קורות חיים, תזמנו ראיון טלפוני בטווח זמן של עד 48 שעות. במידה ורלוונטי תזמנו ראיון פרונטלי בטווח של 72 שעות לכל המאוחר.
*במידה והמועמדים לא רלוונטים, תכבדו אותם (והאמת זו גם דרישת החוק) תעדכנו אותם שהם לא התקבלו. במידה וכן מצאתם מועמדים שיכולים להתאים, תקדמו את תהליך הגיוס בזריזות בכדי להראות גם להם שאתם רציניים.
גיוס עובדים הינו תהליך מורכב ולעיתים מייאש אבל אם נקפיד על הגדרת תפקיד, פרסום במספר רב של ערוצים, ניהול איכותי ומהיר של כל מועמד/ת נצליח.
Comments