top of page

יעילות בעבודה

חייב לשתף אתכם במקרה אמיתי. - מתנצל מראש, זה ארוך אך שווה קריאה



רכשתי תוכנה מסוימת. לא משהו מורכב הדורש ידע או נסיון קודם.אין צורך בהתקנה או בהדרכה.


על פניו נשמע פשוט נכון?


בכדי לסבר את האוזן מדובר על תוכנה שהעלות החודשית שלה כ 100 שח.



מה עשיתי, נכנסתי לאתר של אותה חברה, ציפיתי לבצע תהליך הרשמה עצמאי כפי שנהוג מכאן שימו לב איך זה מסתבך:


אין אפשרות לרכישה עצמאית - כנראה שהם מאמינים ביחס אישי 🙂


השארתי פרטים.


חזרו אלי ממחלקת מכירות.


אישרתי את ההצעה.


שלחו לי מייל עם ההסכם.


חתמתי על ההסכם.


חזרה אלי נציגת המכירות אישרה את ההסכם.


התקשרה אלי נציגה אחרת ממחלקת תפעול לעדכן אותי שההסכם התקבל ואקבל מייל עם פרטי גישה.


קיבלתי את המייל.


התחברתי.


האמת כאן ציפית כבר לעבוד עם המערכת, זהו שלא!


עכשיו צריכים לעשות לי הדרכה.


שאלתי אם יש סרטון. אמרו שלא.


התקשרה שוב מחלקת תפעול לתאם הדרכה.


עשינו הדרכה .


חשבתי שמכאן אני כבר יוצא לדרך, תחשבו שוב!


עכשיו נציג מהמחלקה הטכנית צריך להגדיר את החשבון שלי.


אמרו לי תעשה טסט, ואז נבדוק.


עשיתי טסט, לא עבד.


מחלקה טכנית התקשרה אלי להסביר שהם דואגים לזה.


עכשיו שוב עשיתי טסט, עבד חלקית.


שוב מחלקה טכנית, סידרה.


והנה זה עובד.


יאמר לזכותם שהתקשרו לוודא שהכל תקין.



אז מה היה - בעיקר חוסר יעילות:


מוצר בשווי של 100 שח לחודש.


לא הייתה אפשרות לרכישה עצמאית.


לפחות 4 אנשים שונים שוחחו איתי בטלפון.


לא ספרתי כמה מיילים היו פה.


לפחות 2 טסטים.


בזבוז זמן אחד גדול! - אגב מדובר בחברה שנמצאת בשוק 20 שנה.






יעילות בניהול העסק היא המפתח לצמיחה - לא תהיו יעילים, תדרכו במקום.


לא משנה מה גודל העסק שלכם.




אלו הנקודות החשובות בעיני לעבודה יעילה:


*הנגישות אליכם - חייבת להיות נוחה, לפחות חצי אוטומטית.


*תהליך רכישה קצר ויעיל - לא צריך יותר מדי אנשים שיטפלו באותו הלקוח, להפך עדיף איש/ת צוות אחד שיוביל את כל התהליך.


*שירות לקוחות מוגדר - מה תחום האחריות שלו, מה תהליך הטיפול בלקוח (sla) מה עושים במקרה של בעיה.


*זמן טיפול - חשוב במיוחד בעסקים קטנים. אני מאמין שמי שרוצה לרכוש ממני שירות צריך לקבל מענה מהיר מאוד. תהיו זריזים, זה ייראה טוב בצד השני.


*בקרה עצמית - תבקשו מאדם אחר שאינו חלק מהצוות לבצע לקוח סמוי. קבלו ממנו את הפידבק וממנו תשפרו ותשתפרו.



Comentarios


bottom of page