תכנון,ביצוע,בקרה.
אלו שלושת העקרונות הבסיסיים בניהול עסק מכל סוג ובכל גודל.
רוב בעלי העסקים הקטנים והבינוניים מבצעים.
לעיתים רחוקות מתכננים.
ובקרה, זה משהו שקורה לעיתים רחוקות.
מאז הקורונה הוקמו הרבה מאוד עסקים בתחום הכושר והפנאי.הביקושים היו גבוהים במיוחד.
מרבית העסקים לא עבדו לפי שלושת הכללים ובכל זאת הייתה הצלחה בעיקר בגלל ביקושים גבוהים ומודעות שהולכת ועולה.
במציאות הנוכחית, אני רואה עסקים שעובדים לפי שלושת הקווים המנחים האלו ועל אף המציאות המורכבת מצליחים לחזור לתוצאות העסקיות הרצויות.
מנגד לא מעט מדשדשים מאחור מכיוון שלא עובדים מסודר, לא תכננו ובעיקר מחפשים קיצורי דרך לתוצאה.
במציאות הנוכחית, יש חשיבות גבוה יותר ולכן בואו נשקיע בשלושת העקרונות.
לדוגמה - מוצרים:
רוב העסקים, הקימו סוגי מנויים לפי מה שנהוג בתחום, תמחרו לפי 2-3 הסטודיו הקרובים אליהם, ומוכרים.
לא עובד טוב, עושים הנחה/מבצע ,
עדיין לא מצליחים,מחליפים איש מכירות,
התוצאות לא טובות משנים קמפיין ,
אבל!! לא חוזרים לבסיס הבעיה.
תכנון המוצרים -
ביצוע סקר שוק, זיהוי מתחרים, הקמת המוצרים הנכונים לעסק בדגש על מוצר חדירה, מוצרי בסיס ומוצר פרימיום אחד לפחות.
ֿתמחור לפי תוכנית עסקית ואיכות השירות ולא לפי המתחרים הקרובים אליי .
מוצרים משלימים.
מוצרים מותאמים למציאות (ללא התחייבות, לזמן קצר) .
עם יד על הלב, תכננתם את המוצרים שלכם?
Comentarios