top of page

תקציב שיווק

שיווק זו השקעה ולא הוצאה 👍



השקעה בשיווק צריכה להיות מתוכננת ומאוזנת תקציבית 👏

אני מניח שכולנו עובדים על בסיס תחזית עסקית או דוח רווח והפסד, בדוח הזה יש לנו שורה תקציב נפרדת לריטיינר למשרד השיווק, שורה נפרדת לתקציב -  במידה ויש לי כמה ערוצי שיווק אני מפצל בין הערוצים - פייסבוק/גוגל/אוף ליין.


איך מגדירים מהו תקציב השיווק לעסק שלי 💸

*עסק חדש/בהקמה/בצמיחה -נעבוד על בסיס תוכנית ההקמה שלכם יחד עם היועץ ו/או משרד השיווק שלכם - התכנון הוא על בסיס היכרות מקדימה עם השוק, עלויות שיווק דיגיטלי, עלויות שיווק אוף ליין - המטרה לבנות תוכנית שיווק אשר כוללת תוכנית תקציבית ל 4-6 חודשים ראשונים.

 חשוב להשאיר שוליים לבלתי צפוי 😀


*עסק קיים - שהשירותים המרכזיים שלו הם אימוני קבוצות - עסק  אשר נמצא בנקודה של למעלה מ 50% מהפוטנציאל שלו -ההמלצה שלי היא טווח של 8% - 12% ממחזור (כולל מעמ) 


*עסק קיים -  שהשירותים המרכזיים שלו הם קורסים והכשרות -  ההמלצה שלי היא להגיע ל 15% תקציב שיווק ממחזור חודשי ממוצע כולל מעמ (לרוב בהכשרות מקבלים את התשלום מהלקוחות בתשלומים).


שורה תחתונה:

א. תעבדו לפי תוכנית

ב. תעבדו לפי מסגרת תקציבית

ג. אל תשלפו - ואם כבר שלפתם תקציב לא מתוכנן ,תדאגו שהוא יבוא לידי ביטוי בהוצאות שלכם לחודש הבא 😡




Comentarios


bottom of page