שיווק זו השקעה ולא הוצאה 👍
השקעה בשיווק צריכה להיות מתוכננת ומאוזנת תקציבית 👏
אני מניח שכולנו עובדים על בסיס תחזית עסקית או דוח רווח והפסד, בדוח הזה יש לנו שורה תקציב נפרדת לריטיינר למשרד השיווק, שורה נפרדת לתקציב - במידה ויש לי כמה ערוצי שיווק אני מפצל בין הערוצים - פייסבוק/גוגל/אוף ליין.
איך מגדירים מהו תקציב השיווק לעסק שלי 💸
*עסק חדש/בהקמה/בצמיחה -נעבוד על בסיס תוכנית ההקמה שלכם יחד עם היועץ ו/או משרד השיווק שלכם - התכנון הוא על בסיס היכרות מקדימה עם השוק, עלויות שיווק דיגיטלי, עלויות שיווק אוף ליין - המטרה לבנות תוכנית שיווק אשר כוללת תוכנית תקציבית ל 4-6 חודשים ראשונים.
חשוב להשאיר שוליים לבלתי צפוי 😀
*עסק קיים - שהשירותים המרכזיים שלו הם אימוני קבוצות - עסק אשר נמצא בנקודה של למעלה מ 50% מהפוטנציאל שלו -ההמלצה שלי היא טווח של 8% - 12% ממחזור (כולל מעמ)
*עסק קיים - שהשירותים המרכזיים שלו הם קורסים והכשרות - ההמלצה שלי היא להגיע ל 15% תקציב שיווק ממחזור חודשי ממוצע כולל מעמ (לרוב בהכשרות מקבלים את התשלום מהלקוחות בתשלומים).
שורה תחתונה:
א. תעבדו לפי תוכנית
ב. תעבדו לפי מסגרת תקציבית
ג. אל תשלפו - ואם כבר שלפתם תקציב לא מתוכנן ,תדאגו שהוא יבוא לידי ביטוי בהוצאות שלכם לחודש הבא 😡
Comentarios